Аналіз регуляторного впливу
опубліковано 13 березня 2024 року о 09:00



АНАЛІЗ

РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту рішення Затишнянської сільської ради Про встановлення тарифів 

на надання комунальних послуг 

населенню на території Затишнянської сільської територіальної громади, 

що надаються комунальним підприємством «ДРАГЛАЙТ»

 Даний аналіз регуляторного впливу, розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», визначає правові і організаційні заходи реалізації проєкту рішення Затишнянської сільської ради "Про встановлення тарифів на надання комунальних послуг населенню на території Затишнянської сільської територіальної громади комунальним підприємством «ДРАГЛАЙТ».

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Основна проблема, яку передбачається вирішити шляхом прийняття даного регуляторного акту – це розробка та встановлення тарифів на послуги КП «ДРАГЛАЙТ» згідно з економічно обґрунтованими показниками підприємства, що надає ці послуги. КП «ДРАГЛАЙТ» не може самостійно затверджувати рівень тарифів, так як згідно чинного законодавства повноваження по встановленню тарифів належать органам місцевого самоврядування.

Таким чином, зазначена проблема потребує вирішення шляхом прийняття рішення Затишнянською сільською радою «Про встановлення тарифів на надання комунальних послуг населенню на території Затишнянської сільської територіальної громади комунальним підприємством «ДРАГЛАЙТ».

В разі, якщо тарифи не будуть затвердженні, КП «ДРАГЛАЙТ» не зможе надавати послуги.

2. Цілі державного регулювання

Ціль прийняття даного регуляторного акту безпосередньо пов’язана з вирішенням проблеми, викладеної у попередньому розділі. Даний регуляторний акт спрямований на вирішення проблеми як у цілому, так і її окремих складових.

Даний регуляторний акт приймається з метою:

  • встановлення тарифів на послуги на рівні економічно обґрунтованих витрат;
  • забезпечення належного санітарного стану території;
  • дотримання санітарних норм та правил благоустрою;
  • забезпечення своєчасного і в повному обсязі надання послуг;
  • підвищення якості послуг;
  • вдосконалення нормативної бази, впровадження державної регуляторної політики у сфері надання послуг;
  • врегулювання правовідносин між суб’єктами, на яких розповсюджується дія регуляторного акту;
  • інформаційного забезпечення населення.


3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

 1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1:

залишити без змін

Розміри попередніх тарифів на роботи та послуги не відповідають покриттю витрат КП «ДРАГЛАЙТ».

Альтернатива 2:

прийняття даного рішення

Прийняття даного регуляторного акту, що передбачає затвердження економічно обґрунтованої вартості тарифів на роботи та послуги, що надаються КП «ДРАГЛАЙТ»


2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

залишити без змін

Економія робочого часу спеціалістів, пов'язаних з підготовкою регуляторного акту з аналізом регуляторного впливу.

Втрата частини власних надходжень підприємства, від сплати за надані послуги, негативно вплине на матеріально-технічну базу підприємства.

Альтернатива 2:

прийняття даного рішення

Надходження коштів від наданих послуг за економічно обґрунтованими тарифами дасть можливість підприємству поліпшити матеріально-технічну базу.

Витрати робочого часу спеціалістів, пов'язаних з підготовкою регуляторного акту з аналізом регуляторного впливу.


Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

залишити без змін

Споживачі послуг не зазнають додаткових витрат.

Відсутні

Альтернатива 2:

прийняття даного рішення

Захист громадян від необґрунтованого зростання розміру плати за послуги, що надаються КП «ДРАГЛАЙТ», забезпечення громадян якісними послугами.

У зв'язку з підвищенням тарифу споживачі зазнають додаткових витрат


4.Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Вирішення встановлення тарифів на роботи та послуги по благоустрою, що надаються КП «ДРАГЛАЙТ», пропонується шляхом встановлення на зазначені послуги тарифів, які відповідають фактичним витратам. У зв'язку з відсутністю методики визначення вартості платних послуг, то базою для визначення вартості тарифів є розрахунок витрат, пов'язаних з безпосереднім наданням цих послуг. Запропонований спосіб відповідає принципу державної регуляторної політики, а саме: доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, принципу прозорості та врахування громадської думки та пропозицій суб’єктів підприємницької діяльності. Вказану проблему планується розв’язати за допомогою реалізації наступного механізму, який передбачає виконання заходів:

1. Оприлюднення проєкту регуляторного акту «Про встановлення тарифів на надання комунальних послуг населенню на території Затишнянської сільської територіальної громади комунальним підприємством «ДРАГЛАЙТ»з метою обговорення питання щодо встановлення тарифів.

2. На підставі ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" прийняття рішення щодо встановлення тарифів на роботи та послуги, що надаються КП «ДРАГЛАЙТ», враховуючи результати обговорення.

3. Оприлюднення прийнятого рішення.

5 Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. 

 Аналіз вигод та витрат.

Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого рішення припускає наведення аналізу вигод та витрат, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія даного регуляторного акта. Даний регуляторний акт певним чином впливає на інтереси громади, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання усіх форм власності.

Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, наведена таблиця аналізу вигод та витрат, яка визначає результати прийняття запропонованого проекту рішення.

Таблиця вигід та витрат

Сфера впливу

Витрати

Вигоди


Інтереси органів

місцевого самоврядування

Процедура розробки

регуляторного акту, витрати

робочого часу спеціалістів

пов’язані з підготовкою

регуляторного акту.

Збільшення власних надходжень КП «ДРАГЛАЙТ» Затишнянсткої сільської ради


Інтереси суб’єктів господарювання усіх форм

власності

Часові та грошові витрати, пов’язані з КП«ДРАГЛАЙТ» Затишнянсткої сільської ради необхідних послуг


Розширення та покращення видів платних послуг, що надаються КП «ДРАГЛАЙТ» Затишнянсткої сільської ради


Інтереси громади


Часові витрати, пов’язані з наданням КП «ДРАГЛАЙТ» Затишнянсткої сільської ради необхідних послуг


Надання можливості населенню отримувати послуги без значних фінансових витрат


Витрати або вигоди, які можуть виникнути внаслідок дії регуляторного акту не можуть бути кількісно визначеними. На дію цього регуляторного акту негативно можуть вплинути погіршення умов проживання населення, зменшення фінансових ресурсів. Кількість наданих послуг визначити заздалегідь (навіть приблизно) неможливо.

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Враховуючи, що встановлення тарифу здійснюється шляхом публічного обговорення, то вартість тарифів на роботи та послуги по благоустрою встановлюватиметься з урахуванням інтересів усіх зацікавлених сторін. На дію регуляторного акта можуть вплинути такі економічні зовнішні фактори як: підвищення тарифів на комунальні послуги, розміру мінімальної заробітної плати тощо, при яких тариф на послуги буде переглянутий.

У разі прийняття регуляторного акту будуть встановлено тарифи на послуги, що забезпечить підприємству беззбиткову роботу та можливість поліпшити його матеріально-технічну базу.

Виконання вимог даного рішення не потребує додаткових витрат з місцевого бюджету.

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта – до прийняття наступного регуляторного акта, який залежатиме від економічних чинників (динаміка зміни вартості паливно-мастильних матеріалів, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, тощо).

8. Показники результативності регуляторного акта

Введення в дію запропонованого регуляторного акту забезпечить стале функціонування підприємства та сприятиме наданню якісних послуг споживачам у повному обсязі.

9. Визначення заходів з відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності цього рішення здійснюється Затишнянською сільською радою Кам’янського району Дніпропетровської області, згідно вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Під час прийняття регуляторного акта, у встановлені чинним законодавством Строки, на врегулювання яких спрямована дія акта, проводитиметься відстеження результативності дії акта. Не пізніше двох років після набрання чинності регуляторним актом (при умові його чинності), з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей, буде здійснене повторне відстеження результативності дії акта.

Кожні три роки з моменту виконання заходів щодо проведення повторного відстеження результативності дії акта, при умові його чинності, проводитиметься періодичне відстеження результативності цього акта.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому та електроному вигляді за адресою:

52363, Дніпропетровська обл., Кам’янський район, с.Затишне, вул.Центральна, 9. e-mail: zatish@ukr.net.



Директор КП «Драглайт» Тетяна ШИШЛЯНКОВА














Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux