У К Р А Ї Н А
МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ
ЗАТИШНЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
КРИНИЧАНСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
11 сесія VIІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Про встановлення ставок та пільг
із сплати податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради
Код згідно з КОАТУУ 1222082700
Керуючись статтею 266 Податкового кодексу України та пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільська рада в и р і ш и л а:
1. Установити на території Затишнянської сільської ради:
1) ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1;
2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.2.
2. Доручити спеціалістам сільської ради оприлюднити дане рішення шляхом розміщення на інформаційному стенді в приміщенні сільської ради, в засобах масової інформації та в «електронному кабінеті» податкової служби протягом 10 днів з дати прийняття рішення.
3. Рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2021 рік на території Преображенського старостинського округу» від 22.07.2020 року №01-/VII та рішення Гуляйпільської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2021 рік» від 03.07.2020 №5-45/ VII визнати такими, що втратили чинність.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань фінансів, бюджету та планування соціально-економічного розвитку та фінансовий відділ ради.
5. Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року.
|
Сільський голова Володимир ЗУБАРЄВ
с. Затишне
14 травня 2021 року
№03-11/VIІI
Додаток 1
|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Затишнянської сільської ради від 14 травня 2021 р. №03. |
СТАВКИ
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 1
Ставки встановлюються на 2022 рік та вводяться в дію з 01 січня 2022 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об'єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код району |
Код згідно з КОАТУУ |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці або
|
12220 |
1222082700 |
Затишнянська сільська рада |
Класифікація будівель та споруд2 |
Ставки податку3 за 1 кв. метр
|
|||||||||
код2 |
найменування2 |
для юридичних осіб |
для фізичних осіб |
|||||||
1 зона4 |
2 зона4 |
3 зона4 |
1 зона4 |
2 зона4 |
3 зона4 |
|||||
11 |
Будівлі житлові |
|||||||||
111 |
Будинки одноквартирні |
|||||||||
1110 |
Будинки одноквартирні5 |
|||||||||
1110.1 |
Будинки одноквартирні масової забудови |
0,20 |
- |
- |
0,20 |
- |
- |
|||
1110.2 |
Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності |
0,20 |
- |
- |
0,20 |
- |
- |
|||
1110.3 |
Будинки садибного типу |
0,20 |
- |
- |
0,20 |
- |
- |
|||
1110.4 |
Будинки дачні та садові |
0,20 |
- |
- |
0,20 |
- |
- |
|||
112 |
Будинки з двома та більше квартирами |
|||||||||
1121 |
Будинки з двома квартирами5 |
|||||||||
1121.1 |
Будинки двоквартирні масової забудови |
0,00 |
- |
- |
0,00 |
- |
- |
|||
1121.2 |
Котеджі та будинки двоквартирні підвищеної комфортності |
0,00 |
- |
- |
0,00 |
- |
- |
|||
1122 |
Будинки з трьома та більше квартирами5 |
|||||||||
1122.1 |
Будинки багатоквартирні масової забудови |
0,00 |
- |
- |
0,00 |
- |
- |
|||
1122.2 |
Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні |
0,00 |
- |
- |
0,00 |
- |
- |
|||
1122.3 |
Будинки житлові готельного типу |
|
|
|
|
|
|
|||
113 |
Гуртожитки5 |
|||||||||
1130.1 |
Гуртожитки для робітників та службовців |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1130.2 |
Гуртожитки для студентів вищих навчальних закладів5 |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1130.3 |
Гуртожитки для учнів навчальних закладів5 |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1130.4 |
Будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів5 |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1130.5 |
Будинки дитини та сирітські будинки5 |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1130.6 |
Будинки для біженців, притулки для бездомних5 |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1130.9 |
Будинки для колективного проживання інші |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
12 |
Будівлі нежитлові |
|||||||||
121 |
Готелі, ресторани та подібні будівлі |
|||||||||
1211 |
Будівлі готельні |
|||||||||
1211.1 |
Готелі |
0,200 |
0,200 |
0,00 |
0,200 |
0,00 |
0,00 |
|||
1211.2 |
Мотелі |
0,200 |
0,200 |
0,00 |
0,200 |
0,00 |
0,00 |
|||
1211.3 |
Кемпінги |
0,200 |
0,200 |
0,00 |
0,200 |
0,00 |
0,00 |
|||
1211.4 |
Пансіонати |
0,200 |
0,200 |
0,00 |
0,200 |
0,00 |
0,00 |
|||
1211.5 |
Ресторани та бари |
0,300 |
0,300 |
0,00 |
0,300 |
0,00 |
0,00 |
|||
1212 |
Інші будівлі для тимчасового проживання |
|||||||||
1212.1 |
Туристичні бази та гірські притулки |
0,500 |
0 |
0 |
0,500 |
0 |
0 |
|||
1212.2 |
Дитячі та сімейні табори відпочинку |
0,500 |
0 |
0 |
0,500 |
0 |
0 |
|||
1212.3 |
Центри та будинки відпочинку |
0,500 |
0 |
0 |
0,500 |
0 |
0 |
|||
1212.9 |
Інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
122 |
Будівлі офісні |
|||||||||
1220 |
Будівлі офісні5 |
|||||||||
1220.1 |
Будівлі органів державного та місцевого управління5 |
Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1220.2 |
Будівлі фінансового обслуговування |
1,00 |
0 |
0 |
1,00 |
0 |
0 |
|||
1220.3 |
Будівлі органів правосуддя5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
1220.4 |
Будівлі закордонних представництв5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
1220.5 |
Адміністративно-побутові будівлі промислових підприємств |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1220.9 |
Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
123 |
Будівлі торговельні |
|||||||||
1230 |
Будівлі торговельні |
|||||||||
1230.1 |
Торгові центри, універмаги, магазини |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1230.2 |
Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків5 |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1230.3 |
Станції технічного обслуговування автомобілів |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1230.4 |
Їдальні, кафе, закусочні тощо |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1230.5 |
Бази та склади підприємств торгівлі і громадського харчування |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1230.6 |
Будівлі підприємств побутового обслуговування |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1230.9 |
Будівлі торговельні інші |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
124 |
Будівлі транспорту та засобів зв’язку |
|||||||||
1241 |
Вокзали, аеровокзали, будівлі засобів зв’язку та пов’язані з ними будівлі |
|||||||||
1241.1 |
Автовокзали та інші будівлі автомобільного транспорту |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.2 |
Вокзали та інші будівлі залізничного транспорту |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.3 |
Будівлі міського електротранспорту |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.4 |
Аеровокзали та інші будівлі повітряного транспорту |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.5 |
Морські та річкові вокзали, маяки та пов’язані з ними будівлі |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.6 |
Будівлі станцій підвісних та канатних доріг |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.7 |
Будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій, телекомунікаційних центрів тощо |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.8 |
Ангари для літаків, локомотивні, вагонні, трамвайні та тролейбусні депо |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1241.9 |
Будівлі транспорту та засобів зв’язку інші |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1242 |
Гаражі |
|||||||||
1242.1 |
Гаражі наземні |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1242.2 |
Гаражі підземні |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1242.3 |
Стоянки автомобільні криті |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1242.4 |
Навіси для велосипедів |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
125 |
Будівлі промислові та склади |
|||||||||
1251 |
Будівлі промислові5 |
|||||||||
1251.1 |
Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості5 |
Будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 є) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1251.2 |
Будівлі підприємств чорної металургії5 |
|||||||||
1251.3 |
Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості5 |
|||||||||
1251.4 |
Будівлі підприємств легкої промисловості5 |
|||||||||
1251.5 |
Будівлі підприємств харчової промисловості5 |
|||||||||
1251.6 |
Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості5 |
|||||||||
1251.7 |
Будівлі підприємств лісової, деревообробної та целюлозно-паперової промисловості5 |
|||||||||
1251.8 |
Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості5 |
|||||||||
1251.9 |
Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне5 |
Будівлі промисловості, зокрема виробничі корпусм, цехи, складські приміщення промислових підприємств звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 є) п.266.2 ст.266 ПКУ |
||||||||
1252 |
Резервуари, силоси та склади |
|||||||||
1252.1 |
Резервуари для нафти, нафтопродуктів та газу |
|
|
|
|
|
|
|||
1252.2 |
Резервуари та ємності інші |
|
|
|
|
|
|
|||
1252.3 |
Силоси для зерна |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1252.4 |
Силоси для цементу та інших сипучих матеріалів |
|
|
|
|
|
|
|||
1252.5 |
Склади спеціальні товарні |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1252.6 |
Холодильники |
|
|
|
|
|
|
|||
1252.7 |
Складські майданчики |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1252.8 |
Склади універсальні |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1252.9 |
Склади та сховища інші5 |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
126 |
Будівлі для публічних виступів, закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення |
|||||||||
1261 |
Будівлі для публічних виступів |
|||||||||
1261.1 |
Театри, кінотеатри та концертні зали |
|
|
|
|
|
|
|||
1261.2 |
Зали засідань та багатоцільові зали для публічних виступів |
|
|
|
|
|
|
|||
1261.3 |
Цирки |
|
|
|
|
|
|
|||
1261.4 |
Казино, ігорні будинки |
1,0 |
- |
- |
1,0 |
- |
- |
|||
1261.5 |
Музичні та танцювальні зали, дискотеки |
|
|
|
|
|
|
|||
1261.9 |
Будівлі для публічних виступів інші |
1,0 |
- |
- |
1,0 |
- |
- |
|||
1262 |
Музеї та бібліотеки |
|||||||||
1262.1 |
Музеї та художні галереї5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1262.2 |
Бібліотеки, книгосховища5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1262.3 |
Технічні центри |
|
|
|
|
|
|
|||
1262.4 |
Планетарії5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1262.5 |
Будівлі архівів5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1262.6 |
Будівлі зоологічних та ботанічних садів5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1263 |
Будівлі навчальних та дослідних закладів |
|||||||||
1263.1 |
Будівлі науково-дослідних та проектно-вишукувальних установ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1263.2 |
Будівлі вищих навчальних закладів |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1263.3 |
Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів5 |
Будівлі загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг, звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 і) п.266.2 ст.266 ПКУ) |
||||||||
1263.4 |
Будівлі професійно-технічних навчальних закладів5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1263.5 |
Будівлі дошкільних та позашкільних навчальних закладів5 |
Будівлі дошкільних навчальних закладів, що використовуються для надання освітніх послуг, звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 і) п.266.2 ст.266 ПКУ) |
||||||||
1263.6 |
Будівлі спеціальних навчальних закладів для дітей з особливими потребами5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1263.7 |
Будівлі закладів з фахової перепідготовки |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1263.8 |
Будівлі метеорологічних станцій, обсерваторій5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1263.9 |
Будівлі освітніх та науково-дослідних закладів інші5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1264 |
Будівлі лікарень та оздоровчих закладів |
|||||||||
1264.1 |
Лікарні багатопрофільні територіального обслуговування, навчальних закладів5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1264.2 |
Лікарні профільні, диспансери5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1264.3 |
Материнські та дитячі реабілітаційні центри, пологові будинки5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1264.4 |
Поліклініки, пункти медичного обслуговування та консультації5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1264.5 |
Шпиталі виправних закладів, в’язниць та Збройних Сил5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1264.6 |
Санаторії, профілакторії та центри функціональної реабілітації5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1264.9 |
Заклади лікувально-профілактичні та оздоровчі інші5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1265 |
Зали спортивні5 |
|||||||||
1265.1 |
Зали гімнастичні, баскетбольні, волейбольні, тенісні тощо |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1265.2 |
Басейни криті для плавання |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1265.3 |
Хокейні та льодові стадіони криті |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1265.4 |
Манежі легкоатлетичні |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1265.5 |
Тири |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1265.6 |
Зали спортивні інші |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
127 |
Будівлі нежитлові інші |
|||||||||
1271 |
Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства5 |
|||||||||
1271.1 |
Будівлі для тваринництва5 |
0,200 |
- |
- |
0,200 |
- |
- |
|||
1271.2 |
Будівлі для птахівництва5 |
0,200 |
- |
- |
0,200 |
- |
- |
|||
1271.3 |
Будівлі для зберігання зерна5 |
0,500 |
- |
- |
0,500 |
- |
- |
|||
1271.4 |
Будівлі силосні та сінажні5 |
0,200 |
- |
- |
0,200 |
- |
- |
|||
1271.5 |
Будівлі для садівництва, виноградарства та виноробства5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1271.6 |
Будівлі тепличного господарства5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1271.7 |
Будівлі рибного господарства5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1271.8 |
Будівлі підприємств лісівництва та звірівництва5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
1271.9 |
Будівлі сільськогосподарського призначення інші5 |
0,500 |
- |
- |
0,00 |
- |
- |
|||
1272 |
Будівлі для культової та релігійної діяльності5 |
|||||||||
1272.1 |
Церкви, собори, костьоли, мечеті, синагоги тощо5 |
Обєкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в якихздійснюють діяльністьзасновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки,інтернати, лікарні тощо), крім обєктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність, звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 и) п.266.2 ст.266 ПКУ) |
||||||||
1272.2 |
Похоронні бюро та ритуальні зали |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1272.3 |
Цвинтарі та крематорії5 |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1273 |
Пам’ятки історичні та такі, що охороняються державою5 |
|||||||||
1273.1 |
Пам’ятки історії та архітектури5 |
0,00 |
- |
- |
0,00 |
- |
- |
|||
1273.2 |
Археологічні розкопки, руїни та історичні місця, що охороняються державою5 |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1273.3 |
Меморіали, художньо-декоративні будівлі, статуї5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1274 |
Будівлі інші, не класифіковані раніше5 |
|||||||||
1274.1 |
Казарми Збройних Сил5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1274.2 |
Будівлі поліцейських та пожежних служб5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1274.3 |
Будівлі виправних закладів, в’язниць та слідчих ізоляторів5 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1274.4 |
Будівлі лазень та пралень |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
1274.5 |
Будівлі з облаштування населених пунктів |
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Секретар сільської ради Ольга СКОРІКОВА
Додаток 2
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
|
ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 1
Пільги встановлюються на 2022 рік та вводяться в дію з 01 січня 2022 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об'єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код області |
Код району |
Код згідно з КОАТУУ |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об'єднаної територіальної громади |
12 |
12220 |
1222082700 |
Затишнянська сільська рада |
Група платників, категорія/цільове призначення
|
Розмір пільги
|
Об’єкт житлової нерухомості, в тому числі їх частки, 100
учасників АТО та членів їх сімей на період проходження
служби; _______________________________________________________________________________
Об’єкт житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що 100
належить фізичним особам, які виховують трьох і більше
дітей віком до 18 років;будівлі дитячих будинків сімейного типу;
______________________________________________________________________________
Об’єкт житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що 100
належить пенсіонерам за віком,ветеранам війни, вдовам війни,
учасникам ліквідації наслідків на ЧАЕС, учасникам
бойових дій, інвалідам 1 та 2 груп;
________________________________________________________________________________
Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів,
будівлі дошкільних та позашкільних навчальних закладів; 100
_______________________________________________________________________________
поліклініки, пункти медичного обслуговування та
консультації, гуртожитки; 100
_______________________________________________________________________________ Будівлі органів державного та місцевого управління; 100
бібліотеки, книгосховища, заклади культури, клуби;
Житловий будинок/будинки незалежно від їх кількості
на 60 кв.метрів; 100
Житловий будинок/будинки незалежно від їх кількості
на 120 кв.метрів; 100
Різні типи об’єктів житлової нерухомості, в тому числі
їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника
податку квартири/квартир та житлового будинку, в тому числі
їх часток, - на 180 кв.метрів ; 100
житлова нерухомість непридатна для проживання,
у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою
згідно з рішенням об’єднаної територіальної
громади 100
Секретар сільської ради Ольга СКОРІКОВА
1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.
ПОВІДОМЛЕННЯ
Про оприлюднення проекту рішення Затишнянської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області»
Виконавчий комітет Затишнянської сільської ради повідомляє про оприлюднення проекту рішення сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області» та аналізу його регуляторного впливу з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.
Проект даного рішення підготовлений з метою визначення правових, економічних, соціальних та організаційних засад благоустрою громади, спрямованих на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини у відповідності до вимог діючого законодавства.Проект розроблений на виконання та з дотриманням вимог до статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Поштова електронна адреса розробника проекту регуляторного акта, на яку приймаються зауваження та пропозиції: виконавчий комітет Затишнянської сільської ради, вул. Центральна,9, с.Затишне, Криничанський район, Дніпропетровська область, 52363, електронна пошта; zatish@ukr.net.
Повну редакцію зазначеного проекту рішення та аналіз його регуляторного впливу буде розміщено для публічного обговорення на офіційному веб-сайті Затишнянської сільської ради в рубриці “Регуляторна діяльність» не пізніше 16.04.2021 року. Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом місяця з дня оприлюднення (з 16.04.2021 по 16.05.2021) поштою або в електронній формі на вищезазначені адреси.
З повним текстом проекту рішення Затишнянської сільської ради можна ознайомитись щоденно (з 8.00 до 16.00, крім суботи та неділі) за адресою вул. Центральна,9, с.Затишне, Криничанський район, Дніпропетровська область, приміщення сільської ради, кабінет керуючої справами (секретар) виконавчого комітету.
Аналіз регуляторного впливу рішення Затишнянської сільської ради
«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області»
до проєкту рішення Затишнянської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради»
1.Визначення проблеми
Підготовлено згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 № 1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151 та Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (із змінами і доповненнями).
Згідно із статтею 10 та пунктом 12.3. статті 12 Кодексу рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період).В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Виходячи з цього, з метою безумовного виконання законодавства, недопущення суперечливих ситуацій сільська рада повинна прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Затишнянської сільської ради на 2022 рік».
Проблема, яку пропонується розв’язати - забезпечення додаткових надходжень до бюджету сільської територіальної громади шляхом врегулювання справляння податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території громади відповідно до Податкового кодексу України, визначення на законних підставах розміру ставок та пільг із сплати відповідного податку.
Причина виникнення проблеми: у зв’язку із збільшенням за останні 3 роки ціни на теплопостачання і газопостачання, на електроенергію, зростання розміру мінімальної заробітної плати, витрати на фінансування об’єктів, які утримуються за рахунок коштів сільської ради, витрати на реалізацію соціальних проектів на території громади. В той же час надходження до загального фонду бюджету сільської громади від сплати місцевих податків і зборів не дає змогу вирішувати в повній мірі всі проблеми на території громади.
Перед сільською радою постає проблема вирішення питання щодо збільшення надходжень до бюджету,шляхом використання своїх повноважень,а саме встановлення нових ставок податку, що будуть діяти на території сільської громади у 2022 році.
Оцінка важливості проблеми:
Проблема,яку пропонується вирішити є дуже важливою для сільської громади. Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення.
Згідно з бюджетним законодавством податок на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки є одним з джерел надходжень загального фонду місцевого бюджету, за рахунок якого забезпечується надання послуг населенню в галузях бюджетної сфери та реалізується ряд соціальних програм села.
Прийняття рішення з даного питання необхідно для прозорого та ефективного встановлення місцевих податків та зборів, здійснення необхідного контролю за повнотою проведення платежів.
У разі не прийняття рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік, відповідно до ст.12 Податкового кодексу України,податок справлятиметься із застосуванням мінімальної ставки податку, оскільки мінімальний розмір на законодавчому рівні не встановлено, припускається, що його розмір дорівнює 0.
Прийняття цього регуляторного акту дасть можливість встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати відповідного податку.
Основні групи, на які проблема справляє вплив.
Групи(підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
- |
Держава |
+ |
- |
Суб’єкти господарювання |
+ |
- |
у тому числі: суб’єкти малого підприємництва |
+ |
- |
Цілі державного регулювання
Основними цілями прийняття пропонованого регуляторного акту є:
Встановлення відносин, що виникають у сфері справляння податку на нерухоме майно;
Встановлення розмірів податку на нерухоме майно в межах визначених Податковим кодексом України із урахуванням потреб територіальної громади;
Здійснення планування та прогнозування надходжень податку на нерухоме майно при формуванні сільського бюджету.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1.Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Відмовитись від регулювання |
Такий підхід не дозволить досягти цілей державного регулювання |
Альтернатива 2 Внесення змін до діючого законодавства та існуючих регуляторних актів |
Такий підхід не дозволить досягти цілей державного регулювання |
Альтернатива 3 Прийняття розробленого регуляторного акта |
Запропонований регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам регуляторної політики. У ньому чітко встановлені ставки податку на наступний бюджетний рік. |
2. Оцінка альтернативних способів
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
відсутні |
Невиконання вимог чинного законодавства. Втрати бюджету через застосування мінімальних ставок збору, як це передбачено статтею 12.3.5. розділу І Податкового кодексу України |
Альтернатива 2 |
— |
— |
Альтернатива 3 |
Збільшення надходжень до бюджету сільської ради. Підвищення рівня довіри до місцевої влади за причини встановлення доцільних та обгрунтованих розмірів ставок єдиного податку з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання |
— |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Невиконання бюджетних програм, відсутність коштів на реалізацію соціальних проектів |
Альтернатива 2 |
— |
— |
Альтернатива 3 |
Реалізація соціальних програм, зниження напруги у суспільстві |
— |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Мінімальні сплати податки на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
— |
— |
Альтернатива 3 |
Відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування |
Сплата податку за встановленими ставками |
В зв'язку з відсутністю суб’єктів господарювання великого підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта господарювання великого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта згідно Додатка 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розраховувалися.
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
|
|
|||
Альтернатива 1
|
1 |
Наявність коштів, що надійдуть до бюджету недостатньо для вирішення проблем |
|
Альтернатива 2
|
4 |
Вказаний регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам регуляторної політики. у ньому чітко встановлені ставки податку для сплати суб’єктами господарювання на 2022 рік |
|
5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Рішенням «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Затишнянської сільської ради Кам»янського району Дніпропетровської області на 2022 рік» буде врегульовано ставки податку для сплати суб’єктами господарювання на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. Механізм, що застосовується в даному рішенні, дозволить прозоро та чітко оглянути всі задіяні ставки податку для кожного об’єкта нарахування податку:
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
розробка проекту регуляторного акта – проекту рішення Затишнянської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Затишнянської сільської ради Кам»янського району Дніпропетровської області на 2022 рік»
обговорення його з усіма зацікавленими сторонами;
оприлюднення проєкту рішення Затишнянської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Затишнянської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області на 2022 рік»
разом з аналізом регуляторного впливу з метою отримання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань;
прийняття рішення регуляторного акта Затишнянської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Затишнянської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області на 2022 рік» на сесії сільської ради;
оприлюднення прийнятого рішення у засобах масової інформації.
Запропонований механізм, спрямований на розв’язання визначеної проблеми, повністю відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки.
6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат від суб’єктів господарювання, витрати заключаються у сплаті фіксованого податку.
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії регуляторного акта встановлений на 2022 рік.
8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі загальні показники:
- обсяги надходжень від сплати податку на нерухоме майно.
9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Заходи з проведення відстеження результативності дії регуляторного виконавчим комітетом Затишнянської сільської ради
Строки проведення відстеження результативності дії регуляторного акта:
- базове відстеження – до набуття чинності цього регуляторного акта, а саме: з 28 грудня 2021 року по 28 січня 2021 року;
- повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено розробником через рік після набрання чинності цього рішення;
- періодичне відстеження результативності проводитися не буде, так як рішення дійсне один рік до прийняття наступного рішення про встановлення місцевих податків та зборів
Методи проведення відстеження результативності:
Для проведення базового відстеження використовувались такі методи одержання результатів відстеження:
- статистичні;
- соціологічні.
Цільовою групою соціологічного опитування є суб’єкти господарювання, фізичні особі, фізичні особи- підприємці, та юридичні особи.
Сільський голова Володимир ЗУБАРЄВ
Експертний висновок постійної комісії сільської ради до проекту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельного ділянки на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради»
Експертний висновок
постійної комісії сільської ради з питань фінансів, бюджету та, планування соціально – економічного розвитку про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Назва проекту регуляторного акту рішення Затишнянської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельного ділянки на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради».
Розробник проєкту регуляторного акту - Затишнянська сільська рада.
Запропонованим проєктом рішення передбачено встановлення ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік.
Проєкт рішення підготовлено на підставі пункту 24 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до статей 7, 8, 10, 12 розділу І, розділів ХІІ, ХІV Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».
Важливість проблеми при затверджені ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки полягає в тому, щоб поповнити місцевий бюджет та спрямувати отримані кошти від сплати податку на покращення інфраструктури сільської ради.
Виходячи з вищевикладеного з метою безумовного виконання програм соціального та економічного розвитку пропонується прийняття регуляторного акта.
Аналізом регуляторного впливу визначено та проаналізовано проблему, яку пропонується розв'язати шляхом регулювання господарських відносин а також оцінено важливість цієї проблеми, обґрунтовано, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання, або визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою діючих регуляторних актів та розглянуто можливість внесення змін до них.
Визначено цілі державного регулювання та оцінено усі прийняті альтернативні способи досягнення встановлених цілей , у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин, аргументовано переваги обраного способу досягнення встановлених цілей. Описано механізми і заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта та обґрунтованого регуляторного акта, та доведено, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави, а вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та / або вигоди не можуть бути кількісно визначені.
Оцінено можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги, та ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.
Строк дії регуляторного акта з 01.01. 2022 року по 31.12.2022 року.
Обґрунтовано строк дії регуляторного акта, визначено показники результативності регуляторного акта та заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.
Розглянувши поданий проєкт регуляторного акта - рішення Затишнянської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельного ділянки на 2022 рік на території Затишнянської сільської ради» можна зробити висновок, що даний проєкт регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»
Голови постійної комісії сільської
ради з питань фінансів,бюджету та
планування соціально –
економічного розвитку Віктор ЛОЗОВСЬКИЙ